BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

27 October 2013

Allah, aku & dia..

Tik..Tok..Tik..Tok..

Detik masa terus berlalu. 

Ya Allah, dah bersarang rupanya blog saya ni. Alhamdulillah, cukup2 bersyukur sebab Allah kurniakan sibuk yang saya idamkan selama ini. Letih badan belakang kira.

Cumanya, Allah belum izinkan saya untuk melupakan 'dia' dari fikiran dan hati saya. Sudah masuk 2 tahun status dia berubah, dan saya masih kekal sendiri sehingga ke hari ini. Amat payah nak lupakan dia. Setiap kali cubaan nak lupakan dia, setiap kali itu jugalah hati saya sakit dan menangis. Dan kebetulan, Allah masih tetapkan rasa sayang di dalam hati 'dia' untuk saya. Makanya, hubungan itu ibarat bercantum kembali dalam diam. Hanya Allah, dia dan saya saja yang tahu hubungan ini. 

Ya Allah, memang orang lain nampak saya bahagia dengan hidup sendiri sebabnya dia dan saya masih berhubung. Cuma, kadang2 timbul rasa lain. Sampai bila? Sampai bila saya jadi macam ni, berhubung dengan diam tanpa ada kesudahan. Orang lain mungkin nampak dia bahagia dengan kehidupan dia sekarang. Begitu juga dengan saya, bahagia dengan kerja sekarang. Tapi dalam hati siapa yang tahu kan. Dia pun tak tahu apa yang saya rasa sekarang. 

Sentiasa berdoa dengan Allah, sentiasa kuatkan diri dengan ujian yang Allah berikan ini. Sentiasa untuk berfikiran positif walaupun ada masanya saya berburuk sangka dengan dia. 

Ya Allah, andaikata dia untukku, Engkau berikanlah aku kekuatan di dalam ujian yang Engkau berikan ini. Aku manusia lemah Ya Allah, hanya Engkau tempat aku berharap. 

Namun, jika dia bukan untukku, Engkau jauhkanlah dia dariku. Berikanlah aku petunjuk. Hanya Engkau Yang Mengetahui yang terbaik untuk hamba-Mu ini.

Amin..Amin Ya Rabbal Alamin.

(T_T)