BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

30 August 2009

DuGaaN dAn CabaRaN di bUlan PuaSa.. :(

rasanya aku antara hamba Allah yang terpilih untuk menghadapi dugaan dan cabaran dari-Nya..betul2 mencabar keimanan aku sebagai umat-Nya yang lemah lagi daif ini. alhamdulillah, aku dapat terima dugaan ini dengan tenang. seriously, aku rasakan macam tak ada apa2 berlaku padahal dalam hati aku terasa sedikit dengan apa yang berlaku ini. sehinggakan ada org yang menegur, muka aku tidak menunjukkan 'nervous', panik atau kelam kabut bila benda ni berlaku...yup, aku pun rasa macam mimpi jer...padahal, kalau org lain, dh teruk rasanya...benda berharga dalam hidup kita tapi aku tetap rasa slamber jer..ermmm, mungkin ini sekadar duniawi sahaja...harta benda di dunia ini sekadar pinjaman sahaja...dan sekurang2nya aku diberi peluang untuk merasai pengalaman yang mungkin org lain belum lagi merasainya...apa2 pun, aku bersyukur ke hadrat Ilahi sebab masih lagi diberi peluang menghirup udara segar di dunia ini..ALHAMDULILLAH...

2 comments:

Ibnu Ibrahim said...

Aslmkm sis,

Ada ketika ujian yang kita hadapi seperti macam tidak logik untuk kita hadapi, kamek x tauk apa dugaan ktk sepertimana ktk x tauk dugaan kmk, cuma kmk madah ngan ktk dan nasihat untuk dirik kmk sendirik pun, memang jika kita lihat betapa kerdilnya diri kita untuk menghadapi ujian2 yang Allah sediakan untuk kita seolah-olah kita rasa macam sudah dilaknati Allah, namun macam ya kita kenak yakin yang Allah sik melaknati kita, kerana hati kita masih harap takut dan sayangkan ALlah, ada pun ujian yang Allah berik ya adalah kerana Allah nok tauk kita dapat menghadapinya, Allah beri kita akal untuk memilih, camney kita nok menghadapinya, kita boleh selesaikan dengan macam2 cara, cara ekot palak kita pun, cara yang paling ALlah suka? Adakah masalah atau ujian ya akan selesai? Wallahua'llam, tapi yang pasti, jika kita selesaikannya dengan cara yang ALlah kehendaki pasti ada pandangan rahmat dari Allah, selesai pun ujian atau masalah kita hadapi tapi bukan dengan kaedah yang Allah redhai, yakinlah kita sedang dalam kemurkaan dan laknat Allah.
Eh sorry panjang gik pulang hehehehhee

cik_mazni said...

thank's bro 4 ur support..kamek juz hamba Allah yang kerdil lagik hina..sedar dirik sik sempurna, kamek reda jak apa nok berlaku...paling penting, kamek syukur kamek selamat...agik diberik peluang berbakti ngan anak miak kamek...