BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

29 March 2011

♥ ♥ ♥Buatmu Bakal Mujahidku♥ ♥ ♥


Wahai bakal mujahidku
Tika ini, saat ini
Aku masih di sini
Masih setia menanti
Menantimu menyunting diri ini
Sebagai suri hidupmu
Sebagai sayap kiri dalam jihad dan mujahadahmu
Sebagai bidadari penghapus sepimu
Sebagai pelengkap kekurangan dirimu


Wahai bakal mujahidku
Tahukah kau siapa aku?
Aku cumalah gadis biasa yang penuh noda
Diriku dilumuri kotornya dosa
Diriku dibayangi kelemahan dan kekurangan
Kerana apa?
Kerana terciptanya aku dari tulang rusuk kirimu yang bengkok
Mana mungkin tulang yang bengkok melahirkan insan yang sempurna
Maka kerana itu wahai mujahidku
Hanya engkaulah satu-satunya insan yang mampu meluruskannya
Luruskanlah aku dengan iman dan taqwamu padaNYA
Kerana itu yang membuat aku turut mencintaimu keranaNYA
Luruskanlah aku dengan kasih, cinta dan rindumu kepadaNYA
Kerana itu akan membuat kau turut mencintaiku keranaNYA
Luruskanlah aku dengan keluhuran budi dan akhlakmu
Kerana itu yang akan membuatku menjadi bidadari terindah buatmu
Dan luruskanlah aku dengan kesungguhan jihadmu
Kerana itu akan menguatkanku sebagai sayap kirimu
Tetapi, berhati-hatilah dan bersabarlah
Jangan sampai yang bengkok menjadi patah
Jangan sampai kau penat, letih dan lelah
Jangan sampai kau tersungkur dan rebah
Jangan sampai aku kehilangan arah


Wahai bakal mujahidku
Seperti yang kau tahu
Aku cumalah wanita biasa
Hari-hariku berlalu sepertimana mereka yang biasa
Jangan pernah kau harapkan keistimewaan yang luar biasa dariku
Janganlah kau dambakan kejutan hebat dari peribadiku
Kerna aku cuma wanita biasa seperti mereka
Kadang-kadang..aku bersikap dingin dan suram saat 'teman setia' bulananku datang bertamu
Mahukah kau setia menemaniku dan merawatiku?
Kadang-kadang..aku keletihan dan kelelahan menjalani rutin seharianku
Sudikah kau walau sebentar memicit kepala dan bahuku buat penghilang lelahku?
Kadang-kadang..ada pelbagai peristiwa yang aku lalui yang ingin aku kongsikan denganmu
Sanggupkah kau meminjamkan telingamu mendengar celoteh yang pastinya tidak sebentar?
Kadang-kadang..aku ingin berjalan-jalan dan membeli-belah bersamamu
Sanggupkah kau meminjamkan seluruh tubuhmu
menemaniku sepanjang hari tanpa bosan dan jemu?
Kadang-kadang..aku tidak sempat untuk membersihkan rumah kita kerana kesibukanku
Mahukah kau meringankan tulangmu membantuku di hujung minggu?
Lihatlah wahai mujahidku
Betapa banyaknya kelemahan dan kekuranganku
Selepas aku memberitahumu semua ini
Adakah kau masih sudi menemani hari-hariku?
Adakah kau masih sanggup bersabar dengan kerenahku?
Sanggupkah kau wahai mujahidku?


Wahai bakal mujahidku
Tidak banyak yang aku inginkan darimu
Bukan rupa sekacak Yusuf yang aku dambakan
Bukan tubuh sasa yang aku pinginkan
Bukan harta menimbun yang aku kejarkan
Yang aku mahu darimu adalah sekeping hati
Yang penuh kesabaran dalam mentarbiyahku
Yang penuh kenyamanan dalam mengasihiku
Yang penuh kesetiaan dalam mencintaiku
Yang penuh kekentalan dalam perjuangan dakwahmu


Wahai bakal mujahidku
Aku akan terus setia menunggumu
Aku akan terus menunggu saat itu
Saat kau menyuntingku sebagai suri hidupmu
Saat kau bukan lagi bakal mujahidku
Tetapi KAULAH MUJAHIDKU

♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥

2 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
cik_mazni said...

~buat 'hamba Allah' yang tersayang~~~~(^_^)~~