BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

08 October 2017

1st in Two Zero One Seven

Bismillah...

Assalamualaikum...

Allahuakhbar... alhamdulillah. Uhukk..uhukkkkk...berhabuk laaa. Ya Allah, lamanye aku x singgah kat sini. Sori ya cik blog, sibuk sana sini aku leka dgn keja dunia. Laman siber yg satu ni pun boleh aku lupa nk update. Yuppp, my come back home just now at here. Sambil2 tu sempat merayau kat blog rakan2 yg lain. Well, ada jgk yg 'berhabuk' & aku tetap faham nape xramai yg update blog masing2. Alahai, sukarnya taip blog guna tab. Kalo guna laptop@komputer, laju bangatttt. Tp xpala, teknologi sgt kan. Hambikk ko..huhuhuu. Skrg nih nk bkk laptop dh payah, bkk tap taip password dh tpacak dh kat dpn blospot. Haaaaa...satu lagi sanggup tuh taip kat keyboard tab yg kecik nihhh...uwaaaa..pa2 je laaaaa... :-)

Saat aku menaip, dlm keadaan xsihat ni, Allah tetap berikan nikmat yg baik utk aku. Dalam sakit ttp beri upaya utk berfikir, tetap bangun pagi walau kepala nih masih bpusing. Ttp diberikan selera makan walaupun rasa mual ttp ada. Mmg itu tandanya kalau dh tua. Kalau dulu awl pg dh bjln ke pasar atau pecut ke bandaraya kuching smbl cuci mata. La ni malas dh datang.

Lebih2 lagi bila Allah uji aku sekeluarga dgn kembalinya arwah bapak ke rahmatullah pd 14 Julai yg lepas. Aku antara ahli yg amat terkesan dgn kehilangan beliau. Satu2 nya anak yg degil, keras kepala, ada msnya aku melawan. Tapi pd ms sm aku yg paling alert dgn keperluan arwah bapak. Beli apa yg ptt. Benda yg last aku beli utk dia ialah kerusi roda. Pd ms raya aidilfitri yg lepas, arwah bapak tak dpt langsung bjalan & bangun. Hanya bgantung spenuhnya dgn bantuan mak & kami adik beradik perempuan. Kalau ingat balik semuanya, org sekeliling kami pun mcm xpercaya arwah bapak boleh sakit teruk mcm tuh. Tapi, sudah ditakdirkan oleh Allah dia pergi meninggalkan kami sekeluarga. Kami semua redha.

Sampai hari ini, aku masih terkesan dgn kehilangan arwah bapak. Org luar nampak aku kool & biasa je. Pdhal, bila saat aku ingat balik ms aku diberi peluang memandikan jenazah bapak aku, konfom aku menangis. Walau dlm solat pun aku boleh menangis.

Ya Allah, ampunilah dia, rahmatilah dia, maafkanlah dia, muliakanlah kematiannya, lapangkanlah kubunya, jadikanlah syurga sebagai ganti tempat tinggalnya, berikanlah kesabaran kepada ahli keluarganya, semoga arwah ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman. Aminn ya rabbal alamin...

0 comments: