BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

27 September 2010

Di sebalik bacaan duduk antara dua sujud


Dalam tidak sedar setiap hari kita memohon di dalam solat kita tetapi sayangnya, kita hanya memohon tanpa memahami. Sekadar tersebut di bibir, tetapi tidak tersentuh dari hati kita selama ini.

Marilah kita mula menghayati doa ketika kita duduk di antara dua sujud semasa solat..

1) Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)

2) Warhamni (sayangi aku)

3) Wajburnii (tutuplah aib-aibku)

4) Warfa'nii (angkatlah darjatku)

5) Warzuqnii (berilah aku rezeki)

6) Wahdinii (berilah aku petunjuk)

7) Wa'Aafinii (sihatkan aku)

8) Wa'fuannii (maafkan aku)

Betapa besarnya nilai sebuah doa ini..sebuah doa yang kita hanya lewatkan begitu sahaja.

Dalam tidak kita sedar selama ini kita seperti sedang berpura-pura memohon sesuatu..

...Wallahualam..

0 comments: