BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

17 August 2010

Pabila Dugaan itu Datang Lagi....~ (T_T)


Pagi yang tenang. Namun tiada siapa yang sangka Allah telah menguji hamba-Nya yang satu ini. Dalam semangat yang tinggi di bulan Ramadhan ini, Allah telah uji aku dengan satu kejadian yang betul-betul membuatkan aku fobia dan lemah. Dengan tubuh badan yang menggeletar dan akhirnya berakhir dengan tangisan, aku tidak mampu melawan takdir Allah. Akhirnya aku redha dengan apa yang telah berlaku. Seribu kali tangisan pun tidak mampu mengembalikan semula masa yang telah berlalu. Ya Allah, betapa hebat ujian yang Allah telah berikan kepada diriku. Betul2 menguji keimanan sebagai hamba Allah yang lemah. Ya Allah, tidak terdaya aku melawan takdir-Mu. Semua yang berlaku pasti ada hikmah yang tersembunyi, hanya Dia saja yang tahu.....(~_~)

3 comments:

Umie said...

benau kan mazni...? ok ka?

Syamen said...

Dugaan memang selalu datang menjenguk kita... Dugaan tak pernah lupa pada kita... Bukan selalu kita berhadapan dengan dugaan, so, sesekali ia datang, sambutla ia dengan hati yang terbuka, dengan keimanan, dengan jiwa seorang muslimah sejati... Allah tidak menduga seseorang hamba tanpa kemampuan hambanya itu untuk menghadapi... Allah Bless U my Sweet Frenz...

cik_mazni said...

kak umik : ujian dari Allah..tepat masanya di bulan Ramadhan..betul2 mguji hamba Allah ini~ (~_~)

Sun Affindi : sepanjang masa dugaan Allah tetap ada, cuma kali ini btul2 teruji..ada masanya kmk x pat lawan kehendak-Nya..peristiwa tahun lepas berulang kembali..Alhamdulillah, Allah kurniakan kmk hati yang tenang wpun kmk x pat elak mok nangis..agik fobia ngan apa yg berlaku..thank's 4 ur doa, really hope i can be strong after dis..slps apa yg telah berlaku..