BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

23 December 2010

Seceria POCOYO


Ahakzzzzzz, pelik pulak tajuk kat atas ni kan. P.O.C.O.Y.O..pocoyo..hehehehe. Buat para sahabat yang tidak tahu apa itu POCOYO, ia adalah salah satu watak kartun yang kini semakin popular di kalangan golongan kanak-kanak pada masa kini. Well, zaman dulu mana ada wujud watak kartun nih, yang glamer masa dulu kebanyakannya watak kartun dari negara luar seperti Power Rangers, Gaban, Satria Baja Hitam, Masked Rider, Flashman, Ultraman..wahhhh, masih ingat masa kecik2 dulu, aku bersama kawan2 buat aksi Flashman. Ingat lagi tak Flashman? Wataknya lebih kurang macam Power Rangers, cuma ianya versi Jepun. Siap main dalam hutan, berperang dengan kawan yang menjadi raksasa yang besar lagi jahat. Huhuhu, memang lasak gila zaman dulu…


Perkenalan ku dengan POCOYO betul-betul membuatkan aku ‘jatuh cinta’ dengan kartun ini. Budak comel yang memakai baju biru. Bila tengok POCOYO teringat lak ngan seseorang sebab dialah yang memperkenalkan aku dengan watak kartun comel ini. Huhuhu, naifnya diri ini sebab lambat kenal ngan kartun paling comel yang ‘kusayang’ sekarang…hahaha, bila la ‘childish’ dalam diri ini nak hilang? Salah seorang sahabat telah ‘cop’ diri ini sebagai keanak-anakan..huhuhu, lagi haru bila beberapa orang sahabat panggil aku ‘adik’ padahal umur aku dengan diorang sebaya, dan pulak sepatutnya aku yang panggil diorang adik, tapi diorang pulak panggil aku ‘adik’..adehhhhh, tak dapek den nak elak..

‘Title’ sebagai kakak membantu aku lebih menjadi bertanggungjawab, walaupun adakalanya perangai lebih kurang sama ngan diaorang. Hope tahun depan pun ada perubahan dari segi sikap ‘childish’. Tapi tak salah kan ada perangai macam nih, nak buang pun susah sebab dunia pekerjaan aku dekat dengan dunia kanak-kanak yang penuh dengan kegembiraan. Kalau mengikut psikologinya, ini salah satu cara untuk elakkan diri kita daripada ‘stress’. Walaupun ramai orang menganggap pekerjaan sekarang lebih banyak relaks sebab kerja separuh hari sahaja, namun diorang tak tau, bila balik rumah jer, walaupun tidak bekerja secara rasmi, namun otak sentiasa berjalan memikirkan apa yang patut buat untuk keesokkan harinya. Kadang-kadang waktu tidur terpaksa diambil sebab nak buat sehabis baik yang mungkin. That’s my job. Walaupun agak tertekan, but I really2 love it. That’s why I choose POCOYO as my lovely character. Kiut dan menggembirakan. Harap diri ini juga ceria seperti POCOYO...~(^_^)v!!!~

2 comments:

Anonymous said...

emm... siapakah dia itu?? ^__^

cik_mazni said...

hehehe..biarlah rahsia!!~ (^_^)