BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

13 January 2012

::Tolong Bunuh Rindu Padanya::

bunyi agak kejam kan tajuk kat atas nih???...tapi itu la realiti. Ada masanya saya kena bersikap 'kejam' pada perasaan saya sendiri daripada dilayan sangat hati yang lembut. Benar, saya antara manusia yang memiliki hati selembut tisu, dan tidak mustahil sekiranya saya abaikan, jadilah diri saya manusia lemah, selemah, lemahnya. Sungguh dan pasti, saya lemah di sisi-Nya, namun, saya mesti jadi kuat bila dilanda musibah yang tidak pasti arusnya datang dan pergi, dan bakal datang bila-bila masa yang tak diduga oleh kita. Biarlah saya 'bunuh' perasaan itu, kalau itu jalan terbaik. Sungguhpun tidak dinafikan masih ada lagi saki bakinya, tapi MESTI dan WAJIB hilangkan perasaan itu.

Moga ALLAH permudahkan urusan itu...amin...





:'(....

3 comments:

Lukisan Alam said...

redha la sahabatku, hantarkan jiwamu kepadaNya ... tenangkan mindamu wahai kesayanganku.. berdoala datangkan ketenangan dan sebaik2 manusia untuk mu mencari redhaNya bersama... tenangla wahai hati, tenangla wahai jiwa yang resah

cik_mazni said...

alhamdulillah..

Allah hadiahkan saya kesibukan yang buat saya lalai pada perasaan itu.

Syukur Ya Allah, dikurniakan sahabat seperti cik puan akmar..

(^_^)..

cik_mazni said...

SubhanAllah..rindu itu masih ada..apakah hikmahnya? wallahualam, kuasa Allah tiada siapa yang tahu... (~_~)