BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

30 July 2011

..Piano Yang Menyenangkan..



Dalam melawan rasa mengantuk yang amat sangat, kesepian keseorangan di rumah dan rasa terik dengan cuaca panas di luar, tetiba aku teringat satu muzik alunan piano yang paling aku minat sekali masa zaman U dulu. Sungguh, jiwa aku begitu tersentuh dengan alunan sebegitu. Agak ekslusif rasanya bila minat kita lebih ke arah muzikal piano. Minat itu semakin mendalam apabila diterima bekerja di salah sebuah syarikat swasta. Kebetulan, boss pulak suka bila dengar muzik macam ni.

Bila aku cari balik alunan muzik piano, tetiba aku teringat salah satu babak dalam cerita Korea ‘My Sassy Girl’, yang mana heroin cerita tuh memainkan piano dengan menggunakan alunan muzik Canon in D. Terus, tangan tangkas mencari di laman youtube. Ya Allah, aku menemukan kembali diriku pada 5 tahun yang lepas. Sungguh, aku khayal sebentar dalam muzik itu. Tenang, sungguh menenangkan. Mata mengantuk mula kembali segar. Kalau la orang lain yang dengar, pasti mengantuk.



Ntah, berapa kali ulangan didengar. Serius, sampai buat aku sedikit terharu.

Itulah jiwa aku yang sebenar. Selembut hati yang diibaratkan seperti tisu, memang kena bila diberikan alunan muzik piano Canon in D yang lembut alunannya.

Subhanallah...

0 comments: