BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

14 August 2011

::Aktiviti Hujung Minggu::

Sudah masuk minggu kedua atau pun hari yang ke-14 kita berada dalam bulan Ramadhan. Alhamdulillah..walaupun…[uhukkkk, tak yah bagi tau la ekkk..hehehe]..

Seperti kebiasaan, cuti hujung minggu wajib diisi dengan macam-macam perkara. Kemas rumah, mandikan ‘buah hati kesayangan beta’ [cik Persona la..hehehe]..macam-macam lagi. Yang pasti, kerja sekolah wajib juga dibuat. Rutin harian seorang guru tetap diteruskan walaupun cuti hujung minggu mahu pun cuti sekolah.



Sedar tak sedar, dalam tempoh bergelar seorang pendidik, rutin harian juga turut banyak berubah. Kalau dulu, masa masih bekerja di pejabat, hujung minggu adalah hari bersama rakan, wajib keluar merayau walaupun poket kosong. Tapi sekarang, amat berubah jauhnya. Amat berharga masa itu dan sedikit kerugian bila waktu itu terbuang untuk sesuatu yang tidak mendatangkan faedah bagi diri sendiri.



Namun..alhamdulillah, sentiasa terisi dengan hobi yang kian hari kian berubah termasuklah hobi menangkap gambar. Bahasa mudahnya, fotografi. Suka sangat melihat sesuatu yang tersurat atau yang memang dah ada di depan mata dengan mata hati atau melihat secara tersirat. Kata mudahnya, melihat sambil berfikir. Indah kan ciptaan Tuhan. Rugi rasanya kalau tidak dirakam dengan alat teknologi yang sudah ada di tangan…ngeeeeee..(^^,)v..peace!!!!

0 comments: