BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

29 July 2010

SAJAK UNTUK DIA ...

I
Pada satah mana
aku hilang punca
di bearing mana
ku telah hilang segalanya
lokus pada paksi simetra
entah ke mana titiknya
ku congak guna algebra
belum jua ku temui jawapannya..

Linear hidup pada anjalnya
aku yang terkurung dalam sfera
ah.. prisma berkaca kata dusta
ku cari lagi geometrinya mana..
Akukah yang hilang arahnya??

II
Kucuba rumuskan semula
telah ku mula dari Alpha
ku cuba untuk mengira
setiap zarah yang ada
hingga memaksa aku bertanya
benarkah tidak terkira nilai cinta..?

Ku kira koordinat telah ku jumpa
pada titik yang telahku tanda
sedang aku masih lupa
lokus itu dalam dua matra
sekali lagi dilema melanda..
arah mana belum ku jumpa....

III
Lantas ku congak semula
arimethmetika ku campur bersama
punca dan kuasa ku adun semua
setiap jisim punya makna
di mana sama nilai cinta
faktorkan segala nombor yang ada
manakan sama kasih dicipta
segitiga cinta
apakah itu maksud setia

Mana lagi ku hendak bermula
andai setiap angka yang aku jumpa
tidak menemukan titik kita
mencari makna cinta
di segenap ruang yang ada
satah yang condong ke mana
memisahkan kita
pada garis garis maya
di sini aku masih bertanya??

0 comments: